tirsdag 26. juni 2012

Svinvik's Arboret


Det ble en tur til Svinviks Arboret på søndag for å vise feriegjester hva som finnes på våre trakter. Nyervervelsen Canon 5D MIII måtte jo prøves med makroobjektiv Canon 100 f.2,8, det ble kun frihånds fotografering men som den skjelvne gamle mann jeg er bør nok stativet taes i bruk ved neste makrofotografering. Spør ikke meg om navn på disse men jeg vet at det er 450 forskjellige rododendron der pluss mye annet.  Syns jeg måtte tydeliggjøre den nektarsugende fluen. Min personlige mening er at dette stedet er verdt å besøke.
http://www.surnadal-turist.no/svinvik.htm

1 kommentar:

  1. Gratulerer med nytt kamera. Dette får du masse glede av og makron er bare topp.
    Forøvrig synes jeg det er vanskelig med stativet da mange av motivene er nede på bakken. Skal sy meg en slik ris/ertepose og prøve ut det en stund.
    Svinviks Arboret er det mange år siden jeg har vært. Nydelige rododenroner der. Det siste der med fluen ble flott.
    Kos deg masse med blinkskuddene du får i sommer.
    Hilsen en som angret på at hun ikke tok på vinterdressen på Atlanterhavsveien i går. Det er sommer....?

    SvarSlett